Nader tot Reve: forum Naar de homepage van Nader tot Reve
tak
GEDICHT VOOR MIJN ZOON R.
Nu het seizoen gesloten is, de vrienden zijn vertrokken,
het water kil geworden en de lege lucht,
bevochtigd van miljoenen tranen, zwijgt,
verheft Zich God in eindeloze Majesteit.
Condoleance register Gerard Reve

Het condoleance register is afgesloten voor nieuwe bijdragen. U kunt de bijdragen nog wel lezen.
   |  Naar begin  |  Ga naar onderwerp  |  Zoeken   Volgend onderwerp  |  Vorig onderwerp 
 Condoleance/Indruk
Auteur: D. (---.kuleuven.ac.be)
Datum:   

Ik was diep geschokt bij het horen van sommige reacties op Reves dood. Onder andere van een Professor die doceert aan de KUL en eveneens een autoriteit is in de moderne Nederlandse letterkunde, nl. Hugo Brems. De Heer Brems zei in een korte reactie op de radio dat het werk van Reve "veel wisselvalliger was dan dat van Hermans of Mulisch. En dan zeker van Mulisch". Ik vond dat een straffe uitspraak. Niet met betrekking tot Hermans, want ik ben zelf een liefhebber van Hermans' werk.

In ieder geval zijn voor mij al de grote na-oorlogse schrijvers nu dood. Met na-oorlogse bedoel ik de generatie van Reve/Hermans/Mulisch.

'De Avonden' vond ik ondanks de grote 'gap' in leeftijd met Reve erg herkenbaar. Misschien ben ik ook een psychopaat zoals Frits. Wie zal het zeggen.

In ieder geval wacht ik op de dag dat Jan van Rompaey mij zal vragen of ik gek ben. Ik zal het u dan laten weten.

Gegroepeerde weergave   Volgend onderwerp  |  Vorig onderwerp