Nader tot Reve: forum Naar de homepage van Nader tot Reve
tak
GEDICHT VOOR MIJN ZOON R.
Nu het seizoen gesloten is, de vrienden zijn vertrokken,
het water kil geworden en de lege lucht,
bevochtigd van miljoenen tranen, zwijgt,
verheft Zich God in eindeloze Majesteit.
Condoleance register Gerard Reve

Het condoleance register is afgesloten voor nieuwe bijdragen. U kunt de bijdragen nog wel lezen.
   |  Naar begin  |  Ga naar onderwerp  |  Zoeken   Volgend onderwerp  |  Vorig onderwerp 
 Rust in Vrede
Auteur: gerberk (---.frane1.fr.home.nl)
Datum:   

Tis moeilijk afscheid te nemen gerard maar het zal moeten Ik vind condeleance registers meer voor de levenden dan voor de doden.Maar in jouw geval maak ik een uitzondering.Omdat je zo vreselijk bijzonder was en ik ben de hele week al aardig van slag en aan de drank.Natuurlijk kwam het niet onverwacht en toch is het een vreemd idee dat je niet meer onder ons bent.

De enige keer dat ik je zag was je een redelijk ouwe man die boeken signeerde dat is in 87 geweest Maar de hele ruimte leek gevuld door jou.Ik kocht Op weg naar het einde omdat dat je beste boek is .Er zat een vlek op de inkt dus die lijfwachten die bij je waren zeiden nog Kijk uit voor die vlek En ik dacht nog wat kan mij die vlek schelen

In 72 las ik Taal der Liefde En ik wist niet wat me overkwam Dat zoiets in Nederland mogelijk was Er is gewoon weinig hier.

Grote 3 is gelul hoewel Hermans niet verkeerd is Maar Mulisch (stomme eikel waar gaan die boeken in godsnaam over?) en die andere onzin als Wolkers (die gaat dan nog wel) en verder heb ik het maar niet erg gevolgd .Het lijkt me vreselijk om Zwagerman en Grunberg te lezen en ik heb dat ook maar niet geprobeerd.

We hebben Hermans Multatuli Elsschot Bordewijk Nescio en jouw persoon En als dichters Slauerhoff Bloem Gorter en jij En verder zal ik er wat vergeten zijn En verder heel erg weinig

Je zit meer in het rijtje Celine Flaubert Toergenjew de grote jongens

Ik kende iemand uit Greonterp (een roomse enclave)die over je vertelde Jullie waren vreemde types daar maar toch deed je aardig mee aan het sociale en katholieke gebeuren daar Ik hoorde van een kerstboom die jullie brachten aan iemand die alleen was.Ze noemden je toch meneer Reve

Voor jou Gerard Reve

Het requiem van Brahms

Denn alles fleisch es ist wie grass

en

Ihr habt nun traurigkeit

Rust zacht vriend

Re: Rust in Vrede
Auteur: gerberk (---.frane1.fr.home.nl)
Datum:   

Achterblijvend lam
Herman Gorter

citaat uit