Nader tot Reve: forum Naar de homepage van Nader tot Reve
tak
GEDICHT VOOR MIJN ZOON R.
Nu het seizoen gesloten is, de vrienden zijn vertrokken,
het water kil geworden en de lege lucht,
bevochtigd van miljoenen tranen, zwijgt,
verheft Zich God in eindeloze Majesteit.
Condoleance register Gerard Reve

Het condoleance register is afgesloten voor nieuwe bijdragen. U kunt de bijdragen nog wel lezen.
   |  Naar begin  |  Ga naar onderwerp  |  Zoeken   Volgend onderwerp  |  Vorig onderwerp 
 tjoeke tjoeke stoomboot naar takkie takkie land
Auteur: Wessel Meijer (---.adsl.versatel.nl)
Datum:   

Geachte heer Reve,
.
Over de tjoeke tjoeke stoomboot naar takkie takkie land is geen enkel misverstand mogelijk. Het is een daad van liefde voor de mensheid om te voorkomen dat ze domme dingen doen. Mensen doen domme dingen als liefde vals is. Liefde is vals als het voortkomt uit schuldgevoel. Zo mijn zwarte vrienden geen slaven zijn, zo ben ik geen blanke onderdrukker. Ik heb het niet gedaan wat er is gebeurt, en ook al laat ik mij als boetedoening kruisigen of doodranselen, ik heb het niet gedaan en het onvoorstelbare leed zal er ook niet mee teruggedraaid worden, hoe graag ik dat ook zou willen. Het enige wat je zou kunnen doen is het voorkomen van nog meer leed door ontheemding als gevolg van hoop die gebaseerd is op valse liefde. U heeft dat goed doorzien meneer Reve, toen al. De ware oplossing is niet gelegen in het schijncomfort van Nederland, maar in de oprechte liefde voor de mensen elders.Vooral elders moeten ze in eerste instantie geholpen worden, daar waar ze geboren zijn. Geholpen moeten ze worden met het herstellen van de natuur, voordat God ons natuurlijk massaal de dood laat vinden.

Wessel Meijer,

Aardappeleter.

ver van Nederland
Auteur: Leon Masset (---.mes01.gwc.hol.gr)
Datum:   

Pas nu, 2 mei 2006, hier vernomen dat Gerard Reve overleden is. Zal in mijn herinnering blijven voor zijn gedicht over zuster Immaculata en de toespraak van de paus voor de verrekijk.

Gegroepeerde weergave   Volgend onderwerp  |  Vorig onderwerp